Esiselvitys: Po­lii­sin mukaan Oulun kau­pun­gin­joh­toa ei epäillä vir­ka­ri­kok­sis­ta

Kärpät: NHL-asian­tun­ti­ja Kärp­pien yl­lä­tys­han­kin­nas­ta: ”Hy­vä­kun­toi­nen Nick Ritchie on yli­voi­mai­nen pelaaja Suomen lii­gaan”

Ukrainan pakolaiset: Marian syn­ny­tys alkoi samana iltana kun tieto Oulun pak­ko­läh­dös­tä tuli

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Tilaajille

Arvio: Viit­tauk­sia an­tii­kin tee­mois­ta man­da­laan – ro­va­nie­me­läis­tai­tei­li­ja kiertää maa­lauk­sis­saan tai­ta­vas­ti kai­ken­lai­sen esit­tä­mi­sen

Kuvat

Henri Hagmanin teoksia Rovaniemen taidemuseossa, Korundi, Lapinkävijäntie 4. Avoinna 3.4. saakka.

Rovaniemeläinen taidemaalari Henri Hagman (s. 1974) pohtii laajassa yksityisnäyttelyssään abstraktin maalauksen olemusta, taiteilijaa maalauksen takana ja katsojaa sen edessä. Näyttely on osa Hagmanin taiteen tohtorin tutkintoa.

Kolmessa salissa on laaja kokonaisuus Hagmanin maalauksia, rakennelmia ja videoita maalaamisesta. Hyvin monissa teoksissa on pitkä, jopa vuosien valmistumisaika.

Osa niistä voi vielä muuttua ja ihan varmasti ainakin yksi, neljästä pohjasta muodostuva Rosenkreutz. Sitä taiteilija jatkaa näyttelyn kuluessa ja yleisöllä on mahdollisuus seurata prosessia.

Näyttelyesitteessään Hagman antaa kuusi lempeää neuvoa abstraktin maalauksen kohtaamiseen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.