Pitkän linjan oululainen kuntapoliitikko, vasemmistoliiton Martti Korhonen jättää Oulun kaupunginvaltuuston eli ei asetu ehdolle huhtikuun kuntavaaleissa. Syynä hän sanoo olevan yksinkertaisesti mittariin kertyneet vuodet. Korhonen on 72-vuotias.
– Pääasiallinen syy on siinä, että tässä iässä neljä vuotta on pitkä aika tehdä sitovia sopimuksia. Tuo ajanjakso on nyt paljon pidempi kuin ollessani viisikymppinen tai kuusikymppinen.