Vajaa tuhat litraa polt­to­öl­jyä valui Mar­tin­nie­men koulun va­ras­to­huo­neen lat­tial­le – 50 op­pi­laan piti siirtyä muihin ti­loi­hin

Martinniemen koulussa tapahtui perjantaina öljyonnettomuus, minkä vuoksi yksi käytävä luokkahuoneineen piti tyhjentää.
Martinniemen koulussa tapahtui perjantaina öljyonnettomuus, minkä vuoksi yksi käytävä luokkahuoneineen piti tyhjentää.
Kuva: Satu Koho / arkisto

Oulussa Martinniemen koulussa noin 50 oppilasta on jouduttiin siirtämään perjantaina pois luokkatiloista lämmitysöljysäiliön rikkoutumisen vuoksi.

2 000 litran säiliöstä vajaa puolet valui 25-neliöisen varastohuoneen lattialle.

– Hajuhaitta on se suurin syy, minkä vuoksi pitää rajoittaa koulutilojen käyttöä yhdellä käytävällä. Oppilaat siirtyivät jatkamaan koulupäivää muissa tiloissa, päivystävä palomestari Antti-Juhani Ervasti kertoo.

Pelastuslaitos sai hälytyksen pienestä öljyonnettomuudesta puolen päivän jälkeen. Tehtävä muutettiin keskisuureksi ennen kello 14 iltapäivällä.

Pelastuslaitos tyhjensi lattian ja rikkoutuneen säiliön imuautolla.

Ensi viikon puolella kaupunki jatkaa jälkitorjuntaa ja selvittää, pitääkö esimerkiksi kiinteistön rakenteita purkaa.

Syytä säiliön rikkoutumiselle ei vielä tiedetä.

Ilmoita asiavirheestä