2G-festivaalin järjestäjät Ossian Marttala (vas.) ja Kai Latvalehto kertovat festivaalin nimen olevan sanaleikki, joka viittaa Oulun teknologiahistoriaan, mutta myös toiseen sukupolveen (second generation).
Kuva: Liubov Alekseeva
Ouluun syntyy uusi musiikkifestivaali, kun Prunnitorilla järjestetään toukokuussa ensi kertaa 2G-niminen tapahtuma. Festivaalin nimi on sanaleikki, joka viittaa siirtolais- ja maahanmuuttajataustaisiin artisteihin sekä Oulun teknologiahistoriaan.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut