Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen toimipiste Helsingissä. Kuvituskuva.
Kuva: Arttu Laitala
Koronan älypuhelinsovelluksen koekäyttö alkaa huomenna, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL. Sovelluksen avulla ihmiset voivat itse nopeuttaa virukselle altistuneiden tavoittamista ja tartuntaketjujen katkaisemista.
Koekäyttäjinä on THL:n mukaan muutamia kymmeniä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Helsingin kaupungin työntekijöitä.
Koronasovellus on määrä ottaa varsinaiseen käyttöön syyskuussa. Sovelluksen käyttö on THL:n mukaan vapaaehtoista, mutta siitä saadaan sitä enemmän apua, mitä useampi ottaa sen käyttöön.