Tilaajille

Ta­lo­yh­tiöis­sä on edel­leen niu­kas­ti säh­kö­au­to­jen la­taus­pis­tei­tä – "Ehkä suurin osa nuk­kuu", Oomin tuo­te­pääl­lik­kö arvioi

Asunto-osakeyhtiö Hiiroskankaalla pysäköintialueelle otettiin oma sähköliittymä, jota tarvittessa voidaan kasvattaa, hallituksen puheenjohtaja Jussi Ervasti kertoo. Autopaikkaa kohden kustannus oli 1 200 euroa, josta avustuksen osuus 420 euroa.
Asunto-osakeyhtiö Hiiroskankaalla pysäköintialueelle otettiin oma sähköliittymä, jota tarvittessa voidaan kasvattaa, hallituksen puheenjohtaja Jussi Ervasti kertoo. Autopaikkaa kohden kustannus oli 1 200 euroa, josta avustuksen osuus 420 euroa.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Ladattavien sähkö- ja hybridiautojen määrä on viimeisten kolmen vuoden aikana kasvanut todella nopeasti ja latauspistemäärätkin ovat aika hyvin kasvaneet. Motivan asiantuntija Taneli Varis kertoo, että julkisten latauspisteiden määrä on yhtä suuri tai hiukan suurempi kuin Suomessa vaihtoehtoisten käyttövoimien edistämiseksi tehdyssä suunnitelmassa.

– Pullonkaula on edelleen aika pitkälle asuinkiinteistöissä, ja siellä erityisesti taloyhtiöpuolella, Varis selventää.