Käräjäoikeus: Omis­ta­jal­ta ka­ran­nut koira puri toista koiraa ja miestä Rak­si­las­sa

Jääkiekko: Kärpät ru­tii­ni­voi­tol­la kiinni ko­ti­etuun – Seu­raa­vak­si edessä tup­la­pe­lit HIFK:ta vastaan

Hyvinvointialueet: Me­ri-Lap­pi pohtii eroa­van­sa Lapista ja liit­ty­vän­sä Poh­tee­seen

Mainos: Tilaa Kaleva tästä

Tilaajille

Sytytä nyt se ta­ka­va­lo! – Liian moni ajaa kes­ki­tal­ven lu­mi­pöl­lys­sä perä pi­meä­nä, koska ei tunne autonsa valojen toi­min­ta­pe­ri­aat­tei­ta

Modernit huomiovalot edessä eivät riitä, kun ilta hämärtää tai näkyvyys on muuten heikentynyt. Huonoissa olosuhteissa on käytettävä sekä ajo- että takavaloja.

Pimeäperäiset autot ovat vaaraksi kuskille ja muille tienkäyttäjille, Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen tietää. Siksi kuljettajan on tutustuttava oman autonsa valojen toimintaperiaatteeseen huolellisesti.
Pimeäperäiset autot ovat vaaraksi kuskille ja muille tienkäyttäjille, Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen tietää. Siksi kuljettajan on tutustuttava oman autonsa valojen toimintaperiaatteeseen huolellisesti.
Kuva: Kari Pitkänen

Ajomatka pari viikkoa sitten lumituiskuisella moottoritiellä havahdutti.

Tuokin ajaa edessä ilman takavaloja, ja perä hädin tuskin erottuu pöllyävän lumituiskun keskeltä. Ja kas – eipä tuollakaan ohittajalla näytänyt olevan takavalot palamassa.

Lue Digiä _0,25 € / viikko_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.