Yleisurheilu: Mün­che­nin EM-päi­vä­kir­ja: Kaksi co­la­juo­maa? 13 euroa, bitte

Pääkirjoitus: Salman Rush­dien puu­ko­tus avaa ikävän näkymän eteen­päin

Tilaajille

Suvisen sään säh­kö­au­to – Toyotan ni­mi­hir­viö­mal­lis­sa on sähkön käytön ja saannin kan­nal­ta har­mit­ta­via puut­tei­ta, mutta vankka alus­ta­ra­ken­ne va­kuut­taa senkin edestä

Akun esilämmitystoiminto nopeuttaisi patteriauton lataamista merkittävästi pohjoisissa oloissa. Toyotalla tätä tarvetta ei ole ymmärretty.

Kööpenhamina
Toyotan ensimmäinen sähköauto bZ4X muistuttaa saman valmistajan RAV4-mallia. Tulokkaan akseliväli on selvästi pidempi ja kattolinja matalampi.
Toyotan ensimmäinen sähköauto bZ4X muistuttaa saman valmistajan RAV4-mallia. Tulokkaan akseliväli on selvästi pidempi ja kattolinja matalampi.
Kuva: Kari Pitkänen

Toyota panttasi vuosia lähtöään mukaan sähköautokilpailuun. Sen sijaan se keskittyi hybrideihin. Sen jälkeen, kun ensimmäinen Prius-malli esiteltiin vuonna 1997, itse lataavia ja ulkoisesta virtalähteestä ladattavia Toyota-hybridiautoja onkin myyty ympäri maailmaa yli 20 miljoonaa kappaletta.

Valmistajalla on siis vankka kokemus sähköisestä autoilusta jo ennen ensimmäisen täyssähkömallin esittelyä. Tämä tuote tuntee nyt nimen Toyota bZ4X.