Kuusamon suurpetokeskuksen eläinten suojelusta, ruokinnasta ja hoidosta vastannut eläinlääkäri arvosteli tiistaina Oulun käräjäoikeudessa Pohjois-Suomen aluehallintoviraston (avi) eläinlääkäreiden toimintaa.
Suurpetokeskuksen eläinlääkäriä syytetään törkeästä eläinsuojelurikoksesta, mitä koskeva poliisin esitutkinta sai alkunsa juuri avin tutkintapyynnöstä.
Eläinlääkäri väittää avin eläinlääkäreiden nähneen kesällä 2022 suurpetokeskuksessa ensimmäistä kertaa karhun suun ja hampaat.
– Tällä taidolla ja tietämyksellä määrättiin kaikki suurpetokeskuksen eläimet tutkittaviksi, hän äimisteli.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut