Jokin aika sitten tein Arktikumissa Rovaniemellä lähtöä kokoushuoneesta, joka sijaitsee näyttelytilojen vieressä. Huoneen ovi ei tahtonut aueta ulospäin ja luulin, että siihen oli tullut jokin jumi. Mutta ei: oven tukkona oli turistimassaa.
Niin paljon ihmisiä tungeksimassa arktisessa tiedenäyttelyssä, että ovella ei ollut tilaa aueta. Arktikumin lasiputken käytävällä piti pujotella, jotta pääsi takaisin omalle työpisteelle, ja lounaskahvilan pöydät olivat pitkälle iltapäivään asti tupaten täynnä joka puolelta maailmaa tulleita turistiryhmiä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut