Suomeen matkustaville suunnatun Finentry–koronasovelluksen kautta Oulun Pihlajalinnan toimipisteisiin koronatestin varanneiden matkustajien testitulosten lähetys on saattanut viivästyä heinäkuun aikana.
Palveluntuottaja Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) Tietohallinnon sähköisten asiointipalvelujen kehittämispäällikkö Kenneth Westerdahl kertoo sähköpostitse, että syynä on ollut ohjelmointivirheen aiheuttama häiriö. Virhe on korjattu tällä viikolla.
Muuten Finentrystä saatu palaute on ollut Westerdahlin mukaan "erittäin positiivista".
– Palvelun käyttöä pidetään helppona, selkeästi eteenpäin ohjaavana ja tehokkaana, hän sanoo.
Sovelluksen kautta on ajanvarauksen lisäksi mahdollista muun muassa saada tulokset tekstiviestinä ja yksilöllisiä ohjeita matkustamiseen.
– Tekninen tukipäivystys on toteutettu myös iltaisin ja viikonloppuisin.