Tilaajille

Satamat käyvät kovaa kil­pai­lua ja Oulun Orit­ka­ri val­mis­tau­tuu tu­le­vai­suu­teen – isoja aluksia tulossa vii­meis­tään ke­vääl­lä, myös mat­kus­ta­ja­lii­ken­ne on mah­dol­lis­ta

Yksi Oritkarin sataman ja terminaalin vahvuuksista on laiva-, raide- ja rekkaliikenteen yhdistäminen. Infra on nyt hyvässä kunnossa. Seuraavaksi kehittämistä vaativat digitalisaatio, ympäristövastuu sekä Nuottasaaressa alkava kartonkituotanto.

Matkustajaliikenne vaatisi rahtisatamassa järjestelyjä, mutta sopisi toimijoiden mukaan joukkoon.
Matkustajaliikenne vaatisi rahtisatamassa järjestelyjä, mutta sopisi toimijoiden mukaan joukkoon.
Kuva: Pekka Peura

Konttiliikenteen osalta Perämeren suurin ja Suomen viidenneksi suurin satama Oulun Oritkarissa kilpailee liikennemääristä kustannustehokkuudella, sijainnilla ja jatkuvalla kehittymisellä.

– Tilan suhteen ei tule olemaan mitään ongelmaa. Sen puolesta kaikki tavaralajit ja asiakkuudet mahtuvat meille ja pystymme palvelemaan hyvin monipuolisesti, olivatpa tarpeet, mitä tahansa, Oulun sataman toimitusjohtaja Marko Mykkänen lupaa.