Vielä muutama vuosi sitten Oulussa keskusteltiin ruokalähettien holtittomasta pysäköinnistä ja siihen liittyvistä vaaratilanteista. Nyt virheellinen pysäköinti keskustassa on vähentynyt, mutta sähköpyörillä, -skuuteilla ja -mopoilla liikkuvat lähetit kiinnittävät huomion etenkin keskustassa.
Poliisin mukaan osa läheteistä ajaa vaaratilanteita aiheuttaen. Yleiskuvassa pyöräilijöiden liikennekäyttäytyminen on kuitenkin parantunut. Kysyimme juttuun kommentit myös Oulun kaupungilta, ruoankuljetusfirmoilta ja itse läheteiltä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut