Hyvinvointialueet: Me­ri-Lap­pi pohtii eroa­van­sa Lapista ja liit­ty­vän­sä Poh­tee­seen

Jääkiekko: Kärpät ru­tii­ni­voi­tol­la kiinni ko­tie­tuun – Seu­raa­vak­si edessä tup­la­pe­lit HIFK:ta vastaan

Käräjäoikeus: Omis­ta­jal­ta ka­ran­nut koira puri toista koiraa ja miestä Rak­si­las­sa

Mainos: Tilaa Kaleva tästä

Tilaajille

Raha on vasta kol­man­nek­si tärkein kri­tee­ri jouk­ko­lii­ken­teen käy­töl­le – Yk­si­tyis­au­toi­lu vähenee mer­kit­tä­väs­ti vasta, jos sen mah­dol­li­suu­det heik­ke­ne­vät reip­paas­ti

Kysyimme, miksei joukkoliikenne ole Suomessa maksutonta. Asiantuntijan mukaan julkisen kulkemisen hinta on tehoton tapa muuttaa sitä, minkä kulkutavan ihmiset valitsevat käyttöönsä.

Sitä ei tiedetä, miten joukkoliikenteen kasvu yksityisautoilun kustannuksella vaikuttaisi liikennejärjestelyihin isossa mittakaavassa. Kokemuksia on lähinnä pienemmistä kokonaisuuksista. Kuva Oulun joukkoliikennekadulta.
Sitä ei tiedetä, miten joukkoliikenteen kasvu yksityisautoilun kustannuksella vaikuttaisi liikennejärjestelyihin isossa mittakaavassa. Kokemuksia on lähinnä pienemmistä kokonaisuuksista. Kuva Oulun joukkoliikennekadulta.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Vaiva, aika ja raha. Tässä järjestyksessä.

Ne ovat seikat, joita liikkumistapaansa miettivä puntaroi, johdattelee Tampereen yliopiston liikenteen tutkimuskeskus Vernen johtaja Heikki Liimatainen aiheeseen, olisiko maksuton joukkoliikenne mahdollista.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.