Kolumni: Na­to-jä­se­nyys on so­ti­laal­lis­ta liit­tou­tu­mis­ta syvempi asia, ja Poh­jois-Suo­men asemaa se vah­vis­taa

Kärpät: Ari Stenius jatkaa Oulun Kärp­pien lii­ga­ot­te­lui­den se­los­tus­ta Radio Ka­le­vas­sa

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Pu­hee­nai­he: Pa­ran­ta­vat­ko pi­dem­mät op­pi­tun­nit jak­sa­mis­ta lu­kiois­sa?

Opiskelija oululaiskoulusta: Päivien sisäinen tauotus on epäonnistunut surkeasti.

Juttuun osallistuneet sanovat, että opiskelijoiden jaksamista pitkien oppituntien lomassa parantaisivat palauttavat harjoitteet ja pienet jaloittelutaot tai taukojumppa.
Juttuun osallistuneet sanovat, että opiskelijoiden jaksamista pitkien oppituntien lomassa parantaisivat palauttavat harjoitteet ja pienet jaloittelutaot tai taukojumppa.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Oulun lukioiden oppitunteja pidennettiin 95 minuuttiin tänä syksynä. Pidempi oppitunti mahdollistaa erilaisia opetuskeinoja tiiviin luento-opetuksen rinnalle. Muutos voi myös lisätä opiskelijan päivään opetuksetonta tilaa palautumiselle tai harrastuksille.

Miten pidempi oppitunti vaikuttaa kouluväen keskittymiseen? Mikä olisi olennaisin keino lisätä opettajien ja opiskelijoiden jaksamista nykykoulussa?