Pohjois-Ruotsin sähkökapina kokosi mielenosoittajia keskiviikkona eri paikkakunnille. Kuva on Arjeplogin mielenilmauksesta.
Kuva: Maria Mattsson
Pohjois-Ruotsissa on herännyt sähkökapina, koska Muhokselta Ylitornion kautta Ruotsiin rakennettu Aurora Line -voimajohto nostaa Norrbottenin asukkaiden sähkön hintaa.
Elupproret-liike on järjestänyt tällä viikolla mielenosoituksia eri paikkakunnilla. Mielenilmauksissa on vaadittu sähkön hinnan alentamista ja Ruotsin sähkön varaamista maan omaan käyttöön.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut