Poh­jois-Poh­jan­maan maa­kun­ta­joh­ta­ja ei yl­lät­ty­nyt val­tion­osuus­uu­dis­tuk­sen kaa­tu­mi­ses­ta

Maakuntajohtaja Jussi Rämet arvioi, että nykyinen järjestelmä suosii pääosaa Pohjois-Pohjanmaan kunnista.

Pohjois-Pohjanmaan maakuntajohtaja Jussi Rämet näkee valtionosuusuudistuksen tarpeellisena.
Pohjois-Pohjanmaan maakuntajohtaja Jussi Rämet näkee valtionosuusuudistuksen tarpeellisena.
Kuva: Toni Länkinen

Pohjois-Pohjanmaan maakuntajohtaja Jussi Rämet ei yllättynyt kuntien valtionosuusuudistuksen kaatumisesta.

Kunta- ja alueministeri Anna-Kaisa Ikonen (kok.) ilmoitti perjantaina, etteivät hallituspuolueet löytäneet asiaan sopua.

– Uudistusta on siirretty jo aikaisemmin. Hallituksen alkuperäinen tavoite kokonaisuudistuksen voimaantulolle oli 1.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä