Essee

Pertti, sinua taitaa har­mit­taa: "Tun­tei­den sa­noit­ta­mi­nen auttaa pu­he­tai­do­ton­ta taa­pe­roa, mutta yhtä paljon siitä hyö­tyi­si­vät vi­hai­set ai­kui­set"

Tunteiden sanoittaminen on kasvatuksen uutta aikaa. Valtaosalle meistä aikuisista sitä ei ole koskaan opetettu, kirjoittaa Noora Vaarala.

”Harmittaako sinua”, kysyn taaperolta noin 824 kertaa päivässä.

Huuto loppuu siihen.

”Ymm”, hän sanoo ja nyökkää.

Yritän kuvailla perusteellisesti, mikä hänelle mahdollisesti harmitusta aiheuttaa.

”Olisit halunnut imuroida, mutta iskä kielsi, koska kello on vasta seitsemän ja naapurit heräisivät kolinaan.”

”Et halunnut sitä vihreää pipoa, koska tykkäät enemmän tästä vaaleanpunaisesta.”

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa