Pe­las­tus­lai­tos hä­ly­tet­tiin Värtön ui­ma­ran­nal­le, mutta hä­tä­ti­lan­net­ta ei ollut

Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos sai hälytyksen hieman kello yhdeksän jälkeen sunnuntai-iltana Oulun Kasarmintielle ihmisen pelastamiseksi vedestä. Kasarmintiellä sijaitsee Värtön uimaranta.

Kalevan toimittaja Joonas Hentilä kävi paikalla hieman puoli kymmenen jälkeen. Kasarmintien varrella ei näkynyt tuolloin hälytysajoneuvoja, eikä uimarannalla tai joen rannalla lähistöllä ollut merkkejä vaaratilanteesta.

Päivystävä palomestari Antti-Juhani Ervasti kertoo, ettei pelastuslaitoksella ollut varsinaista tehtävää. Hälytys oli tehty sivullisten huolestuttua veteen kävelleestä henkilöstä, mutta tilanne oli ratkennut ennen pelastuslaitoksen saapumista paikalle.

Lauantaina pelastuslaitos sai Oulun uimarannoille kolme hälytystä nimikkeellä ihmisen pelastaminen vedestä. Nallikarin uimarannalla kolme noin 15-vuotiasta tyttöä huusi apua ja kaksi heistä vajosi veden alle.

Värtössä sivulliset huolestuivat nuorten uimareiden jaksamisesta, mutta sivullinen veneilijä saattoi heidät rantaan ennen pelastuslaitoksen saapumista.

Myös Jäälin montulle hälytettiin lauantai-iltana pelastuslaitos, kun sivulliset huolestuivat rannalla olevista vaatteista. Ketään ei löytynyt veden varasta.

Ilmoita asiavirheestä