Aluevaalit: Po­li­tii­kan penk­ki­ur­hei­luun hu­rah­ta­nut ou­lu­lai­nen Ville Koi­vu­nie­mi jän­nit­tää vaa­li­tu­lok­sen lisäksi omaa ve­don­lyön­tiään

Aluevaalit: Ehdokas vielä löy­tä­mät­tä? Katso Kalevan alue­vaa­li­ko­nees­ta sopiva ehdokas

Tilaajille

Oulun tai­de­mu­seon rea­lis­ti­set veis­tok­set hou­kut­te­le­vat kat­so­maan läheltä – puhuvia päitä, liik­ku­via jäseniä ja pik­ku­tark­kaa kä­si­työ­tä iho­huo­ko­sia myöten

Oulun taidemuseon kesän avaa kansainvälinen, äärimmilleen vietyä realistista nykytaidetta esittelevä näyttely Saksasta.

Australialaisen Patricia Piccininin Taimi-veistos sai alkunsa, kun taiteilijakuuli 300 vuotta vanhan punaeukalyptuspuun kaatamissuunnitelmista moottoritien rakentamisen vuoksi, kertoo Elina Vieru.
Australialaisen Patricia Piccininin Taimi-veistos sai alkunsa, kun taiteilijakuuli 300 vuotta vanhan punaeukalyptuspuun kaatamissuunnitelmista moottoritien rakentamisen vuoksi, kertoo Elina Vieru.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Oulun taidemuseon kesäkauden avaa nykytaidetta esittelevä kansainvälinen näyttely Supernatural – Samassa maailmassa. Näyttelyn hyperrealistiset veistokset houkuttelevat tarkastelemaan teoksia lähietäisyydeltä. Mieli tekee koskea ja hypistellä teosten ihmisenkaltaisia ja -kokoisia hahmoja ja kysäistä kuulumisia.

Veistosten tekninen käsityötaito on hämmästyttävän pikkutarkkaa ihohuokosia myöten.