Maaliskuu oli hyvin lämmin kautta maan. Nopeasti lämmenneen sään ja vesisateiden myötä myös tulvat olivat Pohjois-Pohjanmaalla poikkeuksellisen aikaisia. Kuva Kiimingin Alakylästä maaliskuun lopulta.
Kuva: Maiju Pohjanheimo
Oulun maaliskuu oli ennätyksellisen lämmin. Lentoasemalla sijaitsevalla Ilmatieteen laitoksen havaintoasemalla maaliskuun keskilämpötila oli +1,5 astetta.
Ilmatieteen laitoksen meteorologi Hannu Valta kertoo aseman aiemman ennätyksen olleen maaliskuun 2015 nipin napin nollan ylittänyt +0,1 astetta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut