Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Oulun kes­kus­tan py­sä­köin­ti­stra­te­gia ar­vioi­ta­va uu­del­leen – nyt käy­tän­nös­sä jo­kai­nen uusi alueel­li­nen suun­ni­tel­ma pyrkii vä­hen­tä­mään au­toi­lua eri keinoin

Karu totuus alkaa paljastua mihin suuntaan Oulun kaupungin strategiat ovat viemässä keskustan aluetta.

Yrittäjät ovat jo suivaantuneet (Kaleva 19.12.2021) pysäköintistrategian kehityssuunnasta ja vastustavat kaupungin uusia katusuunnitelmia. Yritysten edestä poistetaan katupysäköintiä, mikä on monille yrityksille elintärkeää ja kannattavan toiminnan edellytys.

Keskustaa kehittävät strategiat (esimerkiksi SUMP-strategia) ohjaavat voimakkaasti vähentämään katupysäköintiä ja hankaloittamaan autoilua.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa