Tartuntaketju hankaloittaa jälleen Oulun kaupunginsairaalan toimintaa.
Kuva: Jarmo Kontiainen
Tilanne Oulun kaupunginsairaalassa on kehkeytynyt viime päivien aikana jälleen vaikeaksi.
Kun sairaala hädin tuskin selvisi helmikuun lopulla alkaneesta ensimmäisestä tartuntaketjusta, alkoi toinen epidemia-aalto jyllätä 22. huhtikuuta.
Kaupunginsairaalan ensimmäiseen, 31. maaliskuuta päättyneeseen epidemiaan liittyi yhteensä 129 tartuntaa. Tuoreimmassa epidemiassa koronatartunnan on saanut 12 potilasta ja kahdeksan työntekijää osastoilla B3 ja G3.