Oulun kau­pun­gin­sai­raa­lan toi­min­ta­ky­vyn vaa­ran­tu­mi­nen sai kau­pun­gin mää­rää­mään ka­ran­tee­nis­sa olevia hoi­ta­jia ta­kai­sin töihin – pää­luot­ta­mus­mies pitää rat­kai­sua yl­lät­tä­vä­nä

Tartuntaketju hankaloittaa jälleen Oulun kaupunginsairaalan toimintaa.
Tartuntaketju hankaloittaa jälleen Oulun kaupunginsairaalan toimintaa.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Tilanne Oulun kaupunginsairaalassa on kehkeytynyt viime päivien aikana jälleen vaikeaksi.

Kun sairaala hädin tuskin selvisi helmikuun lopulla alkaneesta ensimmäisestä tartuntaketjusta, alkoi toinen epidemia-aalto jyllätä 22. huhtikuuta.

Kaupunginsairaalan ensimmäiseen, 31. maaliskuuta päättyneeseen epidemiaan liittyi yhteensä 129 tartuntaa. Tuoreimmassa epidemiassa koronatartunnan on saanut 12 potilasta ja kahdeksan työntekijää osastoilla B3 ja G3.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä