Oulun hal­lin­to­joh­ta­jan ja ex-vies­tin­tä­joh­ta­jan ri­kos­tut­kin­ta val­mis­tu­mas­sa, epäil­lään vir­ka-ase­man vää­rin­käyt­tä­mi­ses­tä

Oulun hallintojohtajan ja entisen viestintäjohtajan toimia koskeva virkarikostutkinta on siirtymässä syyteharkintaan syksyn aikana.

Tutkinnanjohtajana toimiva rikoskomisario Timo Heikkinen kertoo, että esitutkinnan loppulausuntojen määräaika päättyy kuluvan viikon keskiviikkona.

Mikäli lisäaikapyyntöjä ei tule eikä lisätutkinnan tarvetta ilmene, juttu siirtyy syyttäjälle syyteharkintaan syys-lokakuun aikana, Heikkinen arvioi.

Sekä virassa toimivaa hallintojohtaja Ari Heikkistä että entistä viestintäjohtaja Mikko Salmea epäillään virka-aseman väärinkäyttämisestä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä