Oulun Energia in­ves­toi 70–80 mil­joo­naa muo­vin­kier­rä­tyk­seen – myös Ruskoon vi­reil­le pa­ran­nuk­sia

Oulun Energian tytäryhtiö Syklo rakentaa Hyvinkäälle muovinkierrätyslaitoksen ja biokomposiitin tuotantoa. Kuluttajien pitäisi nyt lisätä muovin kierrätystä.

Syklon tavoitteena on käynnistää havainnekuvaan luonnosteltu muovinkierrätyslaitos Hyvinkäällä jo reilun vuoden päästä.
Syklon tavoitteena on käynnistää havainnekuvaan luonnosteltu muovinkierrätyslaitos Hyvinkäällä jo reilun vuoden päästä.
Kuva: Syklo / Oulun Energia

Oulun Energian tytäryhtiö Syklo oy investoi isosti muovinkierrätykseen Hyvinkäälle. Rakenteille lähtee 70–80 miljoonan euron laitoskokonaisuus, joka yhdistää muovinkierrätyksen ja biokomposiitin valmistuksen.

Kyseessä on merkittävä liikahdus Suomen kierrätysmarkkinoilla, sillä Syklon mukaan investointi lisää yksinään Suomen muovinkierrätyskapasiteettia 50 prosentilla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä