-

Roh­keas­ti vas­ta­vir­taan

Ruoan kallistuminen näkyy kauppojen halpabrändien myynnin kasvuna sekä K-ryhmän että Arinan myymälöissä. Kysyimme, vieläkö oululaiselle maistuu premium?

Ruoan kallistuminen näkyy kauppojen halpabrändien myynnin kasvuna sekä K-ryhmän että Arinan myymälöissä. Kysyimme, vieläkö oululaiselle maistuu premium?

Tilaajille
Tilaajille

Ensisilmäys paljastaa, että kyseessä ei ole aivan perinteinen maitokauppa.

Heti portilla eteen tulee hyllymetreittäin värikkäitä aasialaisia virvoitusjuomia, ravintolan avokeittiö ja itämaisittain stailattu sushibaari.

Sisemmällä yksistään energiajuomia ja limonadeja on enemmän kuin monessa vastaavan kokoisessa kaupassa maitotuotteita. Juustot ja matala-alkoholiset viinit on aseteltu ajatuksella omaksi osastokseen.

– Tuotemerkkejä alkaa olla noin 25 000, Oulun Toppilan K-Supermarketin kauppias Janne Saarela sanoo.

Se on paljon tämän kokoiselle ruokakaupalle. Saarelan mukaan lähimmät vastaavasti varustellut K-Supermarketit löytyvät Kehä kolmosen sisäpuolelta.

Toppilan K-Supermarketin kauppiaat uskovat elämysten voimaan.

Lue Digiä _0,25 € / viikko_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.