Ou­lu­lai­nen kan­sa­ne­dus­ta­ja Pekka Ait­ta­kum­pu hal­li­tu­soh­jel­mas­ta: "Ta­lous­puo­li on otettu va­ka­vas­ti, mutta köyhän asian aja­mi­nen on unoh­tu­nut"

Aittakumpu pitää hyvänä valtion talouden tasapainottamista mutta murehtii leikkauksia.

Oululainen kansanedustaja Pekka Aittakumpu (kesk) kommentoi juuri julkistettua hallitusohjelmaa.
Oululainen kansanedustaja Pekka Aittakumpu (kesk) kommentoi juuri julkistettua hallitusohjelmaa.
Kuva: Jukka Leinonen

Oululainen kansanedustaja Pekka Aittakumpu (kesk) suhtautuu uuteen hallitusohjelmaan ristiriitaisesti.

– Talouspuoli on otettu vakavasti, mutta eriarvoisuuden torjunta ja köyhän asian ajaminen on unohtunut. Pelkään, että palvelut keskittyvät ja eriarvoisuus lisääntyy leikkausten takia.

Aittakumpu näkee hyvänä sen, että hallitusohjelmassa painotetaan valtion talouden tasapainottamista ja työllisyys sekä yrittäminen ovat vahvasti asialistalla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä