Metsään meni
Oulu antoi aurinkovoimalalle luvan keskelle metsää vastoin kaikkia suosituksia. Nyt kaupungin päättäjät haluavat sopia pikaisesti pelisäännöt paneeliviidakoille.
Oulun kaupunkiin valmistellaan pikavauhtia yhtenäiset periaatteet aurinkovoiman rakentamiseen, jotta päättäjät eivät joudu puntaroimaan metsäkatoa jokaisen hankkeen kohdalla erikseen.
Asia realisoitui pari viikkoa sitten, kun kysymys Kaakkurilamminsuon aurinkovoimalasta jakoi mielipiteet Oulun yhdyskuntalautakunnassa. Viranhaltijat saivat tehtäväkseen valmistella aurinkovoimalinjaukset päättäjien pureskeltavaksi, jotta asiaan saataisiin selvät pelisäännöt.
– Lautakunta näki tarpeellisena, että aurinkovoiman sijoitteluun valmistellaan ohjeistus.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut