Ol­ki­luo­to 3:n säh­kön­tuo­tan­to vii­väs­tyy jälleen kerran – sään­nöl­li­sen säh­kön­tuo­tan­non en­nus­te­taan alkavan maa­lis­kuun lopulla

Helsinki

Olkiluoto 3:n säännöllinen sähköntuotanto alkaa näillä näkymin 29. maaliskuuta, kertoo Teollisuuden Voima (TVO) verkkosivuillaan. Vielä lauantaina TVO kertoi Twitterissä, että säännöllinen sähköntuotanto alkaisi 24. maaliskuuta.

TVO:n mukaan laitosyksikön käynnistyminen siirtyy tämän hetkisen arvion mukaan ensi viikon lopulle. Sähköntuotannon on määrä jatkua 25. helmikuuta ja säännöllisen sähköntuotannon 29. maaliskuuta.

Ydinvoimayhtiö kertoi lauantaina, että laitosyksikön käynnistyksen yhteydessä havaittiin venttiilivika, joka korjataan vielä ennen koekäytön alkamista.

Olkiluodon ydinvoimala sijaitsee Eurajoella Satakunnassa.

Olkiluoto 3:n sähköntuotannon viivästymisestä kertoi aiemmin Helsingin Sanomat.

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä