Enontekiöllä Käsivarrentiellä rekan polttoainetankki vaurioitui ja siitä valui arviolta satoja litroja polttoainetta ympäristöön keskiviikkoaamuna.
Rekan kuljettaja oli havainnut vaurion polttoainesäiliössä ja ilmoittanut siitä Lapin pelastuslaitokselle puoli seitsemän aikaan.
Pelastuslaitos aloitti kohteessa öljyntorjuntatyöt.
Vähän ennen kahdeksaa aamulla Lapin pelastuslaitos oli saanut jo imeytettyä suurimman osan öljystä. Päivystävä palomestari Pekka Siivola arvioi, että töitä jatketaan vielä aamupäivän ajan ja kerätään, mitä kerättävissä on.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut