Mitä kau­pun­ki­pyö­rä Syk­ke­lit mak­soi­vat Oulun kau­pun­gil­le? Kau­pun­gin­hal­li­tuk­sen pu­heen­joh­ta­ja: "En usko, että pa­laam­me yhtä laajaan so­pi­muk­seen kuin meillä oli Next­bi­ke Polskan kanssa"

Oulun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Mirja Vehkaperä (kesk.) kaipaa uutta, pienempimuotoista mallia kaupunkipyöräjärjestelmäksi. Kilpailutusta valmistellaan, sillä pyöristä on valtuuston päätös.

Oulun Sykkeli-kaupunkipyörien telineet on jo pakattuina Toppilassa kaupunkipyörien varastossa, josta ne kuljetetaan takaisin Puolaan.
Oulun Sykkeli-kaupunkipyörien telineet on jo pakattuina Toppilassa kaupunkipyörien varastossa, josta ne kuljetetaan takaisin Puolaan.
Kuva: Linnea Ohtamaa

Oulun vaaleanpunaiset Sykkelit matkaavat rekoissa takaisin Puolaan Nextbike Polskalle (Ylen uutinen 5.2.). 10 vuodeksi tehty sopimus päättyi, kun Nextbike Polska pystynyt maksamaan Oulun kaupungille sovittua 800 000 euron vakuutta.

Tähänkö päättyi tarina kaupunkipyöristä Oulussa, Oulun kaupungin liikenneinsinööri Harri Vaarala?

– Ei se tähän pääty.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä