Koulussa tapahtuneet korona-altistumiset eivät johda enää koko luokan karanteeniin. Arkistokuvassa Kiiminkipuiston koulu.
Kuva: Maiju Pohjanheimo/arkisto
Kaleva on saanut lukuisia huolestuneita yhteydenottoja lukijoilta, miksi Oulussa ei määrätä koululuokkia karanteeniin, jos luokassa on todettu koronatartunta. Osassa Pohjois-Suomea käytännöt ovat erilaisia, sillä esimerkiksi Rovaniemellä on kerrottu tällä viikolla laajoista koulukaranteeneista.
Oulun kaupungin tartuntataudeista vastaava ylilääkäri Jarkko Huusko kertoo, että päätös nykyisestä käytännöstä tehtiin lokakuussa.