Kuva: Jukka-Pekka Moilanen
Oulun keskustassa on näin helteiden aikaan kohtuuttoman kuuma. Varjossa lämpömittari asettuu 32 asteeseen, auringossa se jatkaisi kiipeämistä 34:n ylikin, jos siellä jaksaisi seisoa yhtään kauemmin.
Joensuussa helleongelmaa lähdettiin ratkaisemaan avaamalla jäähalli vilvoittelupaikaksi.
Missä Oulussa pääsee hellettä pakoon?
Ei ainakaan Raksilan jäähallilla. Sisällä on kyllä viileä, mittarin mukaan lämpötila on hieman yli 15 asteen.
Hyvää juhannusta!
Lue Kaleva Digiä _2 kk vain 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut