Mies sai tuomion soitettuaan turhia puheluita hätäkeskukseen.
Kuva: Torvinen Maiju / Arkisto
Oulun käräjäoikeus on tuominnut ehdollista vankeutta 35-vuotiaalle miehelle, joka soitti suuren määrän aiheettomia puheluita hätäkeskukseen ja auttavaan puhelimeen.
Hätäkeskukseen mies soitti 258 kertaa ilman hyväksyttävää syytä. Puhelut soitettiin Oulussa kolmen kuukauden aikana joulukuusta 2023 lähtien.
Mannerheimin Lastensuojeluliiton lasten ja nuorten auttavaan puhelimeen mies soitti aiheettomasti 126 kertaa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut