Me­ri­kos­ken voi­ma­lai­tok­sen koneet menivät pois päältä, häiriön syynä luul­ta­vas­ti muun­ta­ja­vi­ka – pa­to­luu­kut ju­mit­ti­vat sil­min­nä­ki­jän mukaan jopa 45 mi­nuut­tia

Tuirassa patoluukut aukesivat hŠiriš vuoksi.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Merikosken voimalaitoksella oli keskiviikkona häiriötilanne, kertoo Oulun Energia. Patosilta suljettiin liikenteeltä, mutta avattiin jälleen keskiviikkoiltana.

Oulun Energian mukaan Merikosken voimalaitos on jälleen tuotannossa, mutta häiriön aiheuttaneen syyn selvitystä jatketaan.

Oulun Energian tuotantojohtaja Tommi Kantola kertoo, että kaikki kolme voimalaitoksen konetta menivät pois tuotannosta yhtä aikaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä