Meneillään on vesistökunnostajien päivät Kiiminkijokivarressa. Lounaskahvilassa on tarjolla lohikeittoa – kuinkas muutenkaan. Pöydässä kuuluu mutinaa. Eikö olisi mitään kotimaisia kalavaihtoehtoja, yksi aterioitsija huokaa.
Joskus kesäisin Torinrannassa mietin, mitä menneisyyden oululaiset ajattelisivatkaan ympärillä olevasta tarjonnasta. 2020-luvun Oulussa turisteille tarjoillaan perinteikästä lohikeittoa, jonka lohi on rahdattu Norjasta.
Kehitys on kehittynyt. Enää perinneruokaakaan ei tarvitse kasvattaa saati pyytää lähellä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut