Essee

Lem­mi­kin kuolema opettaa luo­pu­mi­sen taidon

Eläimen kuollessa ei surra vain lemmikkiä vaan yhden elämänvaiheen päättymistä, kirjoittaa Katja Kärki.

Elämäni koiranomistajana päättyi eläinlääkärin vastaanottohuoneen lattialla.

Tiesin kyllä, että aikaa ei enää ollut paljon. Kaksitoistavuotias koira on vanha. Silti loppu tuli yllättäen.

Eläinlääkäri kertoi vaihtoehdot. Niitä ei ollut monta. Soitin perheenjäsenille, että oli aika tulla jättämään hyvästit.

Lemmikistä luopuminen herättää voimakkaita tunteita. Itkin niin kovaa, että hävetti.

Oman reaktion rajuus järkytti.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut