Lentomysteeri Lapista
Kuusi lappilaista katosi lento-onnettomuudessa 50 vuotta sitten. Rovaniemeltä matkaan lähtenyt pienkone ja sen kyydissä olleet saamelaispoliitikot katosivat jäljettömiin.
Beechcraft V35A Bonanza makaa luultavasti meressä jossain Bodön edustalla Norjassa.
Kone katosi viisikymmentä vuotta sitten myrskyisenä kesäiltana ja vei mukanaan kuusi lappilaista. Viimeiseksi viestiksi jäi radioyhteys lennonjohtoon: kohta olisi aika laskeutua.
Kone oli lähtenyt matkaan Rovaniemeltä ja ottanut matkustajat kyytiin Ivalosta. Määränpäähän Trondheimiin oli vielä matkaa ja polttoainetäydennys tarpeen.