Kuu­sa­moon satoi per­jan­tai­na niin paljon lunta, että me­teo­ro­lo­gi ei ollut uskoa lukuja: "Kyllä se on mah­dol­li­nen, mutta vähän epäi­lyt­tä­vä" – Yhtä voi­ma­kas­ta sadetta ei ollut missään muualla

Neljäntienristeyksessä oli täysi talvi.
Neljäntienristeyksessä oli täysi talvi.
Kuva: Jenny Halvari

Kuusamon perjantainen lumikertymä oli niin suuri, että se sai Ilmatieteen laitoksen päivystävän meteorologin epäilemään tuloksia. Kuusamon Kiutakönkäälle satoi 21 senttiä valkoista ihmettä. Välikankaan mittariin puolestaan oli kertynyt peräti 30 senttimetriä uutta lunta.

– Vähän epäilyttävä se on. Pohdittiin, onko tosi isoa hiutaletta tullut, Tuomo Bergman hämmästeli illalla kello 18 aikaan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä