Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Kou­lu­jen lak­kau­tuk­set Oulussa – tut­ki­mus­ten mukaan sääs­tö­jä ei synny, vaan itse asiassa syntyy kuluja

Taas vaihteeksi Oulu on lakkauttamassa pieniä kouluja samalla vanhalla virrellä; rahaa säästyy, kun koulut lakkaavat. Tämän saman jo monta kertaa kuullun laulun mukaan kaupunki voittaa, kaupunkilaiset voittavat ja lapsetkin voittavat. Valistunut kansalainen tietenkin olettaa, että jo lakkautetuista kouluista on paljon tutkimustietoa, jotka osoittavat säästöt todeksi. Kuntalaista kiinnostaa siis paljonko kunnat oikeasti säästivät.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa