Taas vaihteeksi Oulu on lakkauttamassa pieniä kouluja samalla vanhalla virrellä; rahaa säästyy, kun koulut lakkaavat. Tämän saman jo monta kertaa kuullun laulun mukaan kaupunki voittaa, kaupunkilaiset voittavat ja lapsetkin voittavat. Valistunut kansalainen tietenkin olettaa, että jo lakkautetuista kouluista on paljon tutkimustietoa, jotka osoittavat säästöt todeksi. Kuntalaista kiinnostaa siis paljonko kunnat oikeasti säästivät.
Lukijalta
Mielipidekirjoitus