Kolumni

Ko­lum­ni: Kävin Oulussa ul­ko­mail­la

Mutta mistä se Oulun Kööpenhaminan-kaltaisuus oikein tuli? Ehkä rennosta tunnelmasta, meren läsnäolosta, tyylikkäästä uuden ja vanhan yhdistelmästä, pyöräilystä Pikisaaresta Nallikariin, Varjo-festareille kulkevista nuorista tai toimivista polkupyöräreiteistä. Ehkä eniten kuitenkin ihmisistä, jostain tavasta olla rentoja ja avoimia.

Kirjoittaja Heidi Köngäs on kirjailija ja ohjaaja.
Kirjoittaja Heidi Köngäs on kirjailija ja ohjaaja.

Ouluhan on kuin Kööpenhamina.  Tajusin sen leimahduksena elokuun lämpimänä iltana Oulunsalo Soi -festivaalin aikaan.

Olin menossa konserttiin, paikkaan nimeltä Voimala 1889 osoitteessa Kasarmintie 1. Ilta oli lämmin, ihmiset istuivat terasseilla. Luulin tuntevani Oulun, vaikka edellisestä käynnistäni olikin jo aikaa.  Ymmärsin että liikaa, koska yllätyin matkalla monessa kohdassa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa