Kolumni: Mol­do­van se­pa­ra­tis­ti­alueel­la Trans­nist­rias­sa jän­nit­teet tun­tui­vat jo vuonna 2019

Kevään ylioppilastulokset: Katso listoja Oulun ja muun Poh­jois-Poh­jan­maan uusista yli­op­pi­lais­ta

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Koeajo: Kuu­tio­mi­tal­la jär­ke­vää tilaa – Volks­wa­gen Caddy Maxissa ei tule tukalaa ih­mi­sil­le eikä ta­va­roil­le, mutta oikean hen­ki­lö­au­ton tasolle se ei vie­lä­kään nouse

Caddyn kaltaisista tavara- ja henkilöautojen hybrideistä voisi auto- ja liikennetoimittaja Kari Pitkäsen mielestä odottaa myyntimenestystä. Hinta on kohtuullinen ja auto järkevä.

Seitsemänpaikkainen Maxi-versio on noin 35 senttiä pidempi kuin 5-paikkainen Volkswagen Caddy.
Seitsemänpaikkainen Maxi-versio on noin 35 senttiä pidempi kuin 5-paikkainen Volkswagen Caddy.
Kuva: Kari Pitkänen

Volkswagen Caddy Maxin tapaiset ajoneuvot ovat monella tapaa autoista kaikkein järkevimpiä. Tilaa on aivan mahdottomasti, koripalloilijankaan pää ei vielä hipaise kattoa. Matkustamoa voi muunnella melkein mihin tarpeeseen tahansa, ja vielä viisihenkisenkin perheen matkatavarat mahtuvat saman katon alle lomamatkalla.

Varsinaisten tila-autojen valmistus ja tarjonta on loppunut lähes kokonaan. Caddyn kaltaisista tavara- ja henkilöautojen hybrideistä voisi siis odottaa ainakin pientä myyntimenestystä Suomessa, jossa yli kaiken arvostetaan auton järkevyyttä ja kohtuullista hintaa.