Kem­pe­leen ja Top­pi­lan bussit ruuh­kau­tui­vat, kun käyt­töön tuli ta­sa­tak­sa – Virpi Kar­ja­lai­nen välttää tun­gok­sen va­lit­se­mal­la aiemman vuoron

Halvempi matkustaminen seutualueilla on lisännyt kasvua matkustajamäärissä.

Jemina Kemppainen, Mark Ponce ja Tiina Koski kulkevat linjalla 52A Karjasillalle.
Jemina Kemppainen, Mark Ponce ja Tiina Koski kulkevat linjalla 52A Karjasillalle.
Kuva: Mikko Halvari

Vyöhykeuudistuksen jälkeen seutualueiden matkustajamäärien kasvu on lisääntynyt keskimäärin 15 prosenttiyksiköllä, joukkoliikennesuunnittelija Samuli Raninen kertoo.

Vyöhykeuudistuksen myötä matkustamisen hinta laski seutualueilla. Nykyisin vyöhykkeitä ei ole, ja aikuisen kertalippu maksaa 2,60 euroa koko OSL:n (Oulun seudun liikenne) alueella.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä