Ka­tu­pö­ly­ai­ka on alkanut Ou­lus­sa: niis­tä­tyt­tää ja silmiä kir­ve­lee – ka­tu­pö­ly voi ai­heut­taa är­sy­tys­oi­rei­ta ter­veil­le­kin, al­ler­gis­ta kuor­mit­taa myös sii­te­pö­ly­kau­den al­ka­mi­nen

Katupölykausi ajoittuu siitepölykauden alkuun, ja se näkyy allergialääkkeiden kysynnän kasvuna. Katupölyyn antihistamiinit eivät tepsi, sanoo oululainen apteekinhoitaja.

Silmät ja nenä jo oirehtivat, sanoo oululainen Anne Virkkula, joka joutuu turvautumaan siite- ja katupölykauden pahimmassa vaiheessa myös allergialääkkeisiin.
Silmät ja nenä jo oirehtivat, sanoo oululainen Anne Virkkula, joka joutuu turvautumaan siite- ja katupölykauden pahimmassa vaiheessa myös allergialääkkeisiin.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Hiekkakasoja siellä täällä. Katujen putsaus on alkanut viime viikolla Oulussa, mutta hiekoitushiekkaa on vielä teillä paljon. Se tietää sitä, että katupölyä on runsaasti ilmassa etenkin vilkkaasti liikennöityjen teiden varsilla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä