Kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää Omakantaa tai valtuuttaa toista henkilöä käyttämään sitä puolestaan. Siinä tapauksessa paperisen koronatodistuksen voi saada terveydenhuollon toimipaikoista.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, Oulun kaupungin palveluesimies Pirjo Koistinen?
– Henkilön pitää ottaa yhteyttä omaan terveysasemaansa, jolloin hoitajat voivat koronatodistuksen tehdä ja tulostaa. Yhteyttä voi ottaa menemällä mieluummin paikalle, mutta todistuspyynnön voi tehdä myös puhelimessa kertomalla omat tietonsa henkilötunnuksineen.