Tilaajille

Jutun takaa: So­me­vai­kut­ta­jan työ eroaa rat­kai­se­vas­ti jour­na­lis­tin työstä

"Piilomainonta on torjuttava", todetaan Journalistin ohjeissa pykälässä 16.

Sosiaalisen median kanavat tarjoavat uudenlaisia mahdollisuuksia markkinoinnille ja mainonnalle. Somevaikuttajan työ eroaa kuitenkin ratkaisevasti journalistin työstä, jossa markkinointi ei kuulu työn sisältöön.
Sosiaalisen median kanavat tarjoavat uudenlaisia mahdollisuuksia markkinoinnille ja mainonnalle. Somevaikuttajan työ eroaa kuitenkin ratkaisevasti journalistin työstä, jossa markkinointi ei kuulu työn sisältöön.
Kuva: Annika Ollanketo/Arkisto

Yksityinen koulutusalan yritys aloittaa Suomessa uudenlaisen somevaikuttajien koulutuksen, jonka Tampereen ammattikorkeakoulu järjestää. Englanninkielinen koulutusohjelma toimii nimellä Influencers Academy. Koulutus kestää 3,5 vuotta ja opiskelijalta kerätään lukukausimaksua koko ajalta noin 34 000 euroa. Ohjelmasta valmistuu tradenomiksi.

Miten journalistinen toimittajan työ eroaa somevaikuttajan työstä?