JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine sanoo, että Oulu hätiköi ulkoistamisen kanssa. Arkistokuva.
Kuva: Selma Paavola
Oulun kaupunginvaltuusto päätti lokakuussa, että ateria- ja puhtauspalvelut ulkoistetaan.
Viikko sitten puolestaan Oulun kaupunginhallitus päätti, että kaupungin ateria- ja puhtauspalvelut siirretään liikkeenluovutuksena Compass Group Finland Oy:lle 1. lokakuuta alkaen.
Ammattiliitto JHL vaatii lähettämässään mediatiedotteessa palveluiden ulkoistamista jäädytettäväksi, koska hallinto-oikeus ei ole vielä käsitellyt JHL:n ulkoistamispäätöksestä tekemää kunnallisvalitusta.