JHL vaatii Oulun ateria- ja puh­taus­pal­ve­lui­den ul­kois­ta­mis­ta jää­dy­tet­tä­väk­si oi­keus­kä­sit­te­lyn ajaksi – am­mat­ti­lii­ton mukaan on ta­pah­tu­nut lail­li­suus­vir­he

Oulun kaupunki on laskenut saavansa ulkoistamisella aikaan mittavia taloudellisia säästöjä.

JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine sanoo, että Oulu hätiköi ulkoistamisen kanssa. Arkistokuva.
JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine sanoo, että Oulu hätiköi ulkoistamisen kanssa. Arkistokuva.
Kuva: Selma Paavola

Oulun kaupunginvaltuusto päätti lokakuussa, että ateria- ja puhtauspalvelut ulkoistetaan.

Viikko sitten puolestaan Oulun kaupunginhallitus päätti, että kaupungin ateria- ja puhtauspalvelut siirretään liikkeenluovutuksena Compass Group Finland Oy:lle 1. lokakuuta alkaen.

Ammattiliitto JHL vaatii lähettämässään mediatiedotteessa palveluiden ulkoistamista jäädytettäväksi, koska hallinto-oikeus ei ole vielä käsitellyt JHL:n ulkoistamispäätöksestä tekemää kunnallisvalitusta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä