Erit­täin huonoja ajo­ke­le­jä luvassa Oulun seu­dul­le maa­nan­tai­na

Tiistaina alkaa pakastaa ja viikolla mittari laskee kymmenen pakkasasteen tienoille.

Kauniin ja leudon viikonlopun jälkeen iskee matalapaine ja tuo melkoiset lumisateet myös Oulun seudulle. Ne alkavat jo maanantain ja sunnuntain välisenä yönä jatkuen koko päivän seuraavaan, tiistain vastaiselle yöhön asti.

Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Pinja Rauhamäki kertoo, että lunta tullee ihan tuntuvasti, mahdollisesti 12–18 senttiä. Se tarkoittaa paitsi kohtalaisen kovia lumitöitä, myös erittäin huonoja ajokelejä laajoille alueille heti maanantaista alkaen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä