Yksikään tarkastelun kohteena olevista ravintoloista ei käyttänyt riskinhallintakeinona sitä, että jauheliha jauhettaisiin ravintolassa itse kokolihapalasta, vaikka Ruokavirasto suosittelee tätä. Arkistokuva.
Kuva: Jaana Skyttä
Monissa Oulun seudun hampurilaisravintoloissa on puutteita siinä, miten kypsentämättömiin jauhelihatuotteisiin liittyviä riskejä hallitaan. Viime vuonna tehdyssä valvontaprojektissa kävi ilmi, että kaikissa ravintoloissa ei kerrota asiakkaille riittävän selkeästi puolikypsänä tai raakana syötävään jauhelihaan liittyvästä EHEC-ruokamyrkytysriskistä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut