Urho Kekkonen kirjoitti vuonna 1952 pamflettikirjan Onko maallamme malttia vaurastua? Silloinen pääministeri ajoi valtiovetoista teollisuuspolitiikkaa, jonka tarkoituksena oli luoda työtä ja hyvinvointia eritoten Pohjois-Suomen luonnonvaroista. Tämän politiikan hedelmiä nautitaan pohjoisessa yhä.
Kiinnostaisi kuulla, miten Kekkonen ojentaa hallitusta, joka omilla toimillaan sammuttaa yhden kansantalouden tärkeimmistä kasvumoottoreista.
Kekkonen tulee mieleen, kun lukee hallituksen perjantaina lausuntokierrokselle lähettämää energia- ja ilmastostrategiaa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut